Tot El Camp

Xavi lájv II

2012. december 01. - johneagle001

Általában komoly gondban vagyok, amikor kétrészes posztok vannak a blogban, mert állandó fejfájást okoz, hogy mivel vezessem fel a folytatást, amikor egyszer már megtettem. A második részben azonban előkerül egy kérdés, amire a válasz engem őszintén meglepett.

Eddig is tudtam, hogy Xavi pályafutásának nagyon nehéz időszaka volt, amikor felkerült az első csapathoz és Pep árnyékában létezett évekig, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyi év után is annyira meghatározza a gondolatait, amennyire ez érződik a válaszából. Ha meg már engem meglepett, gondoltam külön megemlítem, hogy másoknak is feltűnjön.

Hajtás után további kérdések és válaszok, az alján meg egy vége felirat.

Általában komoly gondban vagyok, amikor kétrészes posztok vannak a blogban, mert állandó fejfájást okoz, hogy mivel vezessem fel a folytatást, amikor egyszer már megtettem. A második részben azonban előkerül egy kérdés, amire a válasz engem őszintén meglepett.

Eddig is tudtam, hogy Xavi pályafutásának nagyon nehéz időszaka volt, amikor felkerült az első csapathoz és Pep árnyékában létezett évekig, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyi év után is annyira meghatározza a gondolatait, amennyire ez érződik a válaszából. Ha meg már engem meglepett, gondoltam külön megemlítem, hogy másoknak is feltűnjön.

Hajtás után további kérdések és válaszok, az alján meg egy vége felirat.

Elmondod nekünk, mit érzel, mielőtt pályára lépsz?

Harci szellemet, izgatottságot, egy kis idegességet, az adott meccstől függ. De ezek jó érzések, azt gondolom, mindenki élvezné ezt. Ki kell menned versenyezni, hogy győzz, tudod, hogy mindenki téged figyel, és jól akarsz játszani. Az évek alatt megszokod a nyomást és élvezed az érzést. Ez nagyszerű, valóban jó.

Mi a kedvenc sportod a focin kívül?

Szeretem a sport minden formáját. Nagyon sok teniszt nézek, de kézilabdát és kosárlabdát is. Azokat a sportokat követem elsősorban, amelyeknek Barça szakosztályai is vannak, de általában kedvelem a sport minden ágát.

Mit gondolsz a Barça új igazolásairól, Albáról és Songról?

Két nagyszerű játékos és nagyszerű igazolás. Jordi tökéletesen beilleszkedett a csapatba, ő itt élt, jól ismeri a stílusunkat. Song egy kicsit nehezebb helyzetben van az öltözőben a hiányos nyelvtudása miatt, de jól halad a beilleszkedése a középpályán és a védelemben is. Ők két remek igazolás, akik segíteni fognak abban, hogy elérjük a céljainkat ebben a szezonban.

Ki lenne az a játékos, aki a helyedbe léphetne, amikor majd visszavonulsz?

Nem szeretem, amikor második játékosként beszélnek valakiről. Évekig viseltem a címkét, mely szerint én voltam Guardiola mögött a második, nem szeretem, amikor bárkit bárkinek a cseréjeként emlegetnek. Mindenki legyen önmaga és felejtsük el az összehasonlításokat. Ígéretes fiatalok haladnak előre a ranglétrán, hogy megmutathassák magukat, ilyen például Thiago és Sergi Roberto. Remek játékosok és jelenleg nincs kétségem afelől, hogy a Barçában fognak majd bizonyítani, bár sok múlik azon, hogyan lesznek képesek fejben kezelni a helyzetet. Én nem szeretnék senkit olyan nyomás alatt látni, mint amin nekem kellett keresztül mennem. Két, vagy három évig én voltam az, akit mindenben Pephez hasonlítottak, nem kívánom senkinek, hogy ezt átélje. Azt szeretném, ha saját nevelésű játékos léphetne majd a helyemre, szerintem Thiago és Sergi Roberto is képes lehet erre.

Mit gondolsz a Liga minőségéről?

Nincs kétségem afelől, hogy ez a világ legjobb bajnoksága. Figyelem a többi bajnokságot is, azt gondolom, azok nem ennyire jók. Itt láthatjuk a leginkább minőségi futballt technikai és fizikai értelemben is. És itt láthatjuk a világ legjobb csapatait is. Az utóbbi években nyilvánvalóan a Barça és a Real volt a legjobb, de idén a Sevilla, a Betis és az Atlético nehezen legyőzhető ellenfelek. Én azt gondolom, hogy a spanyol bajnokság a legjobb a világon.

Ki a legnagyobb tréfacsináló az öltözőben, és ki a legfélénkebb?

Több tréfamester is van, Piqué, Alba, Valdés, Villa azok, akik folyton valami rosszban sántikálnak. Ez fontos a csapat számára, szükségünk van a jó hangulatra az öltözőben. A legfélénkebb? Talán Alexis. Song jelenleg még visszahúzódó a hiányos nyelvtudása miatt, de nincs sok félénk játékos a csapatban.

Hogyan írnád le Carles Puyolt?

Számomra ő a világ legjobb védője. Szereti a munkáját, szeret védőként játszani, és mindannyiunk számára példakép. Emberként és futballistaként is. A jelenléte rendkívül fontos az öltözőben, ő felel az egész csapatért, mint első kapitány. Rendkívüli játékos, és amikor visszavonul, mindenki észreveszi majd, hogy nincs többé közöttünk. Mit mondhatnék még? Évek óta ismerjük egymást, együtt mutatkoztunk be a válogatottban, megéltünk együtt jó időszakokat és rosszakat is. Carles számomra igazi példakép.

Melyik játékos inspirált arra, hogy profi futballista legyél?

Több ember inspirált engem, a családom, az apám, a testvéreim. Aztán amikor a Barçához jöttem, itt volt Guardiola, ő játszott az én posztomon. Minden játékosra felnéztem akkoriban, Koeman, Laudrup, Romario, Stoichkov voltak a legizgalmasabb játékosok a Dream Team idejében. És én élőben láthattam őket, mint a junior csapat tagja. De talán Guardiola volt az a játékos, akire a legjobban felnéztem.

Mit gondolsz a jelenlegi csapatról és Vilanova elképzeléseiről?

Jó érzéseim vannak. Tito remek munkát végez, ő igazán karakteres ember, aki keresztülviszi az elképzeléseit. Nem sokat változtatott taktikailag, vagy technikailag, az edzések szinte ugyanolyanok, gyakorlatilag ugyanúgy végezzük a munkát, mint korábban. Jól érezzük magunkat, a bajnokságot fantasztikusan kezdtük, jól teljesítünk a BL-ben, jól kezdtük a spanyol kupasorozatot, összességében remek a csapat hangulata. A jövőben nyerhetünk is, veszíthetünk is, de pillanatnyilag jó futballt játszunk. Élvezzük a játékot Tito irányítása alatt.

Nyithatnál egy passziskolát, amikor majd visszavonulsz.

Köszönöm, de pillanatnyilag még nem gondolkodtam azon, mi lesz, ha visszavonulok. Számomra a legjobb iskola a Barçáé, ahol mindent megtanulhatsz, ami fontos. Mindig azt mondtam, hogy számomra ez volt a legjobb iskola, de nem csak a futballban, hanem az életben is. Megtanítják, hogy tisztelj másokat, alázatra és kemény munkára nevelnek. Ezek valóban fontos értékek. Ha nem is passziskolára gondoltam, de szeretnék kapcsolatban maradni a futballal, és miért ne tenném ezt a Barçánál? Nem tudom még, mit hoz a jövő, de szeretnék kapcsolatban maradni a futballal.

Vége (ha már megígértem)

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása