Tot El Camp

"Gyerekkorom hőse Makelele"

2013. január 03. - johneagle001

A CampNouLive interjúsorozat újabb részét osztotta meg velünk a klub (honlapja), mi pedig igyekszünk hamar átlépni az ünnepek álságos „ejráérünkarramég” hangulatán, ezért máris posztot fabrikálunk belőle. Az interjúnak itt közölt változata rendhagyó lesz, mégpedig azért, mert Mascherano nagyon szembetűnően szenved, miközben a válaszokat próbálja kipréselni magából. (Aki kételkedik, nézze meg itt, és/vagy itt, de elhinni is lehet, ha már egyszer mondom.)

A szenvedés engem azért lepett meg, mert ő éppen egyike azoknak a Barça játékosoknak, akik jól bánnak a szavakkal, jól kezelik a médiát, alapesetben mind a szurkolók, mind a sajtó jól jár, ha ő ül a mikrofonok mögé. Fogalmam nincs, hogy a rossz kérdések zavarták meg itt-ott, vagy egyáltalán szívesebben beszél a szakmáról, mint önmagáról, mindenesetre alternatív válaszokat kreáltam ott, ahol ordít a banalitás és a kényszeresség az interjúból. Ezeket az alternatív válaszokat dőlt betűvel emeltem ki, de ezen túl is több helyen (nagyon) lerövidítettem a válaszokat.

A CampNouLive interjúsorozat újabb részét osztotta meg velünk a klub (honlapja), mi pedig igyekszünk hamar átlépni az ünnepek álságos „ejráérünkarramég” hangulatán, ezért máris posztot fabrikálunk belőle. Az interjúnak itt közölt változata rendhagyó lesz, mégpedig azért, mert Mascherano nagyon szembetűnően szenved, miközben a válaszokat próbálja kipréselni magából. (Aki kételkedik, nézze meg itt, és/vagy itt, de elhinni is lehet, ha már egyszer mondom.)

A szenvedés engem azért lepett meg, mert ő éppen egyike azoknak a Barça játékosoknak, akik jól bánnak a szavakkal, jól kezelik a médiát, alapesetben mind a szurkolók, mind a sajtó jól jár, ha ő ül a mikrofonok mögé. Fogalmam nincs, hogy a rossz kérdések zavarták meg itt-ott, vagy egyáltalán szívesebben beszél a szakmáról, mint önmagáról, mindenesetre alternatív válaszokat kreáltam ott, ahol ordít a banalitás és a kényszeresség az interjúból. Ezeket az alternatív válaszokat dőlt betűvel emeltem ki, de ezen túl is több helyen (nagyon) lerövidítettem a válaszokat.

Szerencsésnek tartod magad, hogy a világ legjobb csapatában és a világ legjobb játékosával játszhatsz?

Nem bazmeg, sokkal jobb lenne egy kiesőjelölt csapatban kínlódni, meg kerülgetni a falábú bénákat minden egyes rohadt meccsen!

Milyen a kapcsolatod Messivel? Befolyásolta a döntésedet mielőtt a Barçához jöttél?

Messi a csapat vezérbikája, értelemszerűen bele fogok kötni mindenhol és szidom, meg leugatom, ahol csak lehetőségem nyílik erre. Az ő szava lószart nem ér ebben a csapatban, és mivel honfitársak vagyunk, nyilvánvaló, hogy Pep se kérdezte őt rólam, valamint az is zicher, hogy most itt lehetnék, ha ő pöcsfejnek tartott volna.

Gondolod, hogy a Barça megnyeri a Bajnokok Ligáját?

Ha én ilyeneket tudnék, már rég gennyesre kerestem volna magam sportfogadással.

Mit éreztél, amikor Pep először kért meg, hogy középhátvédet játssz?

Az első alkalom kényszerhelyzet volt egy Sakhtar elleni BL meccsen Ukrajnában. Többen lesérültek a védelemből, és bár addig Busquets volt az elsőszámú opció, akit hátrarendelt Pep, ezúttal mindenképpen szerette volna őt az eredeti posztján tartani. Csak a kerethirdetésnél tudtam meg közvetlenül a meccs előtt, szerencsére nem volt sok időm gondolkodni rajta.

Nagy különbség van Tito és Pep között?

Hát van nekik egy fejük, meg két lábuk, ennyiben mindenképpen hasonlítanak egymásra.

Mi volt a legjobb pillanatod a Barçában?

Több jó pillanat is volt, de ha választanom kell, akkor a BL döntőt említem a Wembley-ben. Azért, ami történt, ahogy történt és azért, mert a BL győzelem minden játékos álma. Ott lehettem, részt vehettem benne, fantasztikus emlék. Liverpool játékosként már játszottam döntőt a Milan ellen, de azt elveszítettük. Akkor megfogadtam, hogy életemben még egyszer el fogok jutni a döntőbe, amit meg is nyerek.

Hogyan ünnepelnéd meg az első gólodat a Barçában?

Nagyon!

Nehéz alkalmazkodni a Barcához, ha nem az akadémiáról érkezel?

Ez a klub tele van töketlen bénákkal, akiknek fogalmuk nincs arról, mi a fenét kell kezdeni a labdával. Ehhez képest bárki, aki idejön máris a legnagyobb király. Én személy szerint lealáztam mindenkit az első edzésen.

Szereted a Barcelonát?

Nem bazmeg, utálok itt lenni!

1-10-ig hány pontot adnál a Barça szurkolóknak?

Majd nyilván nullát…

Ki az a játékos, aki a legjobban inspirált? Ki az, akire azt mondanád, hogy miatta kezdtél el focizni?

Az én gyerekkori hősöm Makalele. Amikor fiatal voltam, próbáltam utánozni őt, mert szerintem posztjának egyik legjobbja volt. Mindig próbáltam figyelni és tanulni tőle, majd később volt szerencsém játszani ellene, amikor a Liverpoolban játszottam, ő pedig a Chelsea-ben. Ő a legjobb védekező középpályás, akit valaha is láttam.

Az edzők közül, akivel dolgoztál, ki a kedvenced?

Mészöly, Mezei, Tornyi, Egervári… (="Meglepő módon" nem döntött, hanem a Bielsa, Guardiola, Benítez, Vilanova sort mondta.)

Hogyan kezeled az időszakokat, amikor nem vagy elégedett önmagaddal?

Úgy, hogy mindig a maximumot próbálom nyújtani, amikor pályára lépek. A futballban a dolgok mehetnek jól és rosszul, de soha nem bocsátanám meg magamnak, ha nem adnék bele mindent, hogy a csapatot szolgálhassam, akár edzésen, akár meccseken. Amikor a dolgok nem úgy mennek, ahogy szeretnéd, akkor tanulnod kell ebből, nyugodtnak kell maradnod és nem szabad rágódnod rajta. A sportban nagyon fontos megtartani az egyensúlyt, de nem csak akkor, amikor rosszul mennek a dolgok, hanem akkor is, amikor sikereid vannak. Én minden nap arra törekszem, hogy a kiegyensúlyozottság megmaradjon.

Melyik csapatot nézed szívesen a Barçán kívül?

A spanyol válogatottat.

Mit szeretsz a legjobban Barcelona városában és mit a legkevésbé?

Barcelona egy nagyszerűen élhető város. Jó az időjárás, a légkör, és a legfontosabb számomra, hogy hasonlít Argentínához. Ez azt jelenti, hogy ugyanúgy élhetek itt, mint a hazámban és ez nagyon fontos, amikor távol vagy onnan. Nagyon fontos neked, a családodnak, a szeretteidnek.

Melyik bajnokságot szereted jobban, a spanyolt, vagy az angolt?

A zimbabweit.

Babonás vagy?

Lekopogom, nem nagyon. A munkában hiszek.

Ki a kedvenc énekesed, együttesed?

Joaquin Sabina. Ha csak tehetem, őt hallgatom.

Mit csinálsz a szabadidődben?

Két kislányom van, igyekszem a legtöbb időt velük tölteni. A Barçában háromnaponta meccseket játszunk, sokat utazunk, kevés a szabadidőnk. Ezért minden alkalmat megragadok, hogy a gyerekeimmel lehessek.

Kedvenc film?

Az élet szép.

Írd le magad három szóban.

Szőrős vagyok, mégis kopaszodom, a fogaim meg csálék. (=Gyakorlatilag megkerülte a kérdést. Mondom én, hogy nem szeret önmagáról beszélni.)

Mi volt a karriered legrosszabb pillanata?

Minden játékos életében vannak hullámhegyek és hullámvölgyek, de én szerencsés vagyok, összességében nem panaszkodhatom a profi pályafutásomra. Volt egy nagyon fájdalmas sérülésem még a Corinthians-nál, amikor nyolc hónapra kiestem. Nagyon nehéz volt, mert egy játékos számára a legrosszabb, amikor nem lehet együtt a csapattársaival, és nem érezheti, hogy fontos a többiek számára. Szintén nehéz időszak volt a West Hamnél, amikor nem játszhattam. Hat hónapig voltam ott és alig kaptam lehetőséget, mindössze három vagy négy meccsen léptem csak pályára. Akkor még éppen csak megérkeztem Európába, problémáim voltak a nyelvtanulással is, pedig egy új csapatba mindig könnyebb a beilleszkedés, ha játszhatsz. Végül ebből a helyzetből is tanultam. Megtanított arra, hogy nem minden könnyű egy játékos életében, néha meg kell küzdeni az elismerését és meg kell tanulni elfogadni is ezeket a helyzeteket.

Mit csinálsz, amikor majd visszavonulsz?

Kidobom a családot, aztán egy hónap alatt elverem az összes pénzt, amit összegüriztem. (=Nem tudom.)

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása